Over de RO


Geschiedenis van de RO

Het vertrouwde geluid van de RO werd voor het eerst vanuit een zolderkamertje de wereld ingezonden. Vanachter een oud bureau werden de eerste muzikale nummers via internet ten gehore gebracht. Vanaf 2006 werd de Reformatorische Omroep een heus bedrijf. Een financieel en algemeen directeur werden aangesteld. De enorme groei sindsdien is inmiddels geschiedenis. Een zolderkamertje werd vervangen door een kantoorpand in Voorthuizen en in 2012 verhuisde de RO naar de huidige studio in Nijkerk. Niet alleen de studio onderging een enorme metormafose ook de organisatie achter het vertrouwde geluid maakte een professionaliseringsstap. Het personeelsbestand, bestaande uit vaste- en freelancemedewerkers en vrijwilligers nam toe. Maar misschien wel het allerbelangrijkste, de radioprogrammering, is sinds 2006 drastisch verandert. Naast muziek zendt de RO vandaag de dag ook gepresenteerde programma’s uit die haar luisteraars vormen, prikkelen en tot een hand en voet in hun dagelijkse geloofsleven zijn. Wilt u ook uw steentje bijdragen aan de groei van de RO en het behoudt van een christelijk geluid in Nederland?

Waarom de RO?

Nu de Publieke Omroep heeft besloten het christelijk geluid tot een minimum te beperken, wordt het vertrouwde geluid meer en meer naar de achtergrond gedrukt. De RO kan echter wel 24 uur per dag positief christelijke programma's maken, omdat we een zelfstandige omroep zijn die niet onder de regels van de NPO valt. Keerzijde is dat wij onszelf financieel geheel moeten bedruipen. Radio en video maken kost heel veel geld. Maar als ú dat wilt, dan breiden wij steeds verder uit. Geef u op als donateur of vriend van de RO.

Als donateur betaalt u € 34 per jaar. Met dit geld maakt u christelijke radio en video via internet mede mogelijk! Daarmee draagt u niet alleen de RO maar ook een blijvend christelijk geluid in Nederland een warm hart toe. Mogen wij ook op u rekenen? Klik dan hier.

Missie en Visie

Ben u benieuwd naar de identieit van de RO. In dit document vindt u onze ideologie, visie, missie, merkbeloften, unieke kracht, kernwaarden en ambititie. Klik hier om het document te openen.

Financieel

De balans van het afgelopen boekjaar is hier in te zien.